İnternetin bulunmasıyla birlikte çok başka bir çağa adım atan insanlık, sosyal medya ile çağ içinde çağ atlıyor resmen. 97 yılından başlayan Facebook serüveni başka birçok girişimci için bir ilham kaynağı oldu. Ardından çıkan çok sayıda sosyal medya sitesi insanları kendilerine çekti. Durum böyle olunca şirketler de tüketicilerine ulaşmak için sosyal medyaya inmek zorunda kaldılar. Bu iniş, hem daha ucuz hem de daha etkili idi. Çünkü sosyal medya her an şirkete tüketicinin gözünün önünde olma fırsatını tanıyor. Yani sizin takip edilen, beğenilen bir sosyal medya sayfanız yoksa istediğiniz kampanyayı yapın bunun altından kalkamazsınız. Rakipleriniz sosyal medyada 1 e 10 hatta 100 alırken siz 10 verip 11 alma peşinde olacaksınız. Tüm billboardlar, tüm kanallara sahip olmak çok zor, ama bunların etkisini yaratmak sosyal medya sayesinde artık çok kolay. Gelin bir marka üzerinden size bunu anlatayım.
Evidea, online alışveriş sitesi. Evidea hem Facebook'ta hem Twitter'da etkin bir role sahip. Güzel paylaşımlar yapıp devamlı takipçisini, tüketicisini takip ediyor. Yeni kitleler kazanmayı hedefliyor. Böyle olunca artan satışlar da kendiliğinden geliyor. Eğlenceli içeriği, müşteriye olan ilgisi ve nazikliği ile her zaman mutlu sonlara ulaşıyor. Bunların yanında kampanyaları, fırsatları, indirimleri televizyonlarda çok para harcayarak değil, Facebook ve Twitter'dan çok ucuz bir şekilde duyuruyor. Markayla etkileşim içinde olmak doğal olarak tüketiciyi de memnun ediyor. Ürünler hakkında devamlı bilgi paylaşan, onları takipçilerine bir tık uzakta bırakan Evidea, sosyal medyayı son derece iyi kullanıyor. .Sonuçta derdini anlatmak için uzun uzun telefon görüşmeleri veya postalar göndermek yerine direkt sosyal medya hesaplarına ulaşarak anlatıyor, çözümüne anında ulaşıyor. Sosyal medya mecrasına bu derece ilgi göstermeyen firmalar unutuluyor, tüketicileri tarafından da tepkiye maruz kalıyor. Artık hayat internette, sosyal medyada, dönüyor; ve aklını kullanan markalar da buna göre hareket ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder