2 Temmuz 2014 Çarşamba

Fiziki Koşullarda Sanal Market

Gelişen teknoloji ve bu alanda yapılan yatırımların artmasıyla birlikte alışveriş olanakları da çok daha teknolojik bir hal almaya başladı. Özellikle her alanda AR-GE'ye verilen önemin artmasıyla birlikte, firmalar sektörel farklılaşmanın yolunu tutmaya başladır. Teknoloji ve olanaklar geliştikçe hemen hemen her firmanın ürettiği ürünler birbirine benzemeye ya da yeni üretilen ürünler hızlı bir şekilde kopya edilmeye başladı. Tüm bunların altında yatan sebep ise firmaların kendilerinin farklılaştırarak, tüketicinin zihninde kalıcı bir yer edinmeye çalışması. Bu bağlamda teknolojik yatırımlarıyla ünlü olan Japonya'dan ilginç bir haber çıktı.


Ekranlarla dolu bir market olabilir mi?

Japonya'daki ünlü market zincirlerinden bir tanesi tüketicilerin gözünde kendini farklılıaştırabilmek  için açtığı yeni mağazasında büyük bir teknolojik yatırım yapmış ve market raflarının tamamını teknolojik ekranlar olarak hazırlamış. Bu markette alışveriş yapmak için girerken bir kart alıyorsunuz ve market içerisinde gezmeye başlıyorsunuz. Almak istedikleri ürünün altında bulunan ekrandan siparişlerini veriyorlar ve bu ürünler kasada müşteriler için paketlenmiş oluyor. Market içerisinde eşya taşıma derdinden kurtulmanın yanı sıra teknolojiye meraklı insanları da markete çekmeyi başarıyor. Bu sayede istenilen etki sağlanmış oluyor.


Bu teknoloji sayesinde market içerisinde her türlü üründe fazla yer kaplamadan satılmış oluyor. Bir nevi fiziki market ile sanal marketi birleştiren bir yapı olmasının yanında pratik olması öne çıkıyor. Pike takımları almak için tek yapmanız gereken kodunu girmek. Bunun dışında fazla yer kaplayan banyo modelleri gibi ürünlerinde satılması çok kolaylaştırılmış oluyor. Bu şekildeki bu teknolojik marketlerde müşterilerin çok daha fazla alışveriş yaptığı ise araştırmalar sonrasında kanıtlanmış.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder